söndag 2 februari 2014

GBG on osoitteeni tänä keväänä!

De e gött!

Moro! Huomasin, että en ole maininnut mitään tämän kevään suunnitelmista, jos jotakuta kiinnostaisi tietää. Olen opiskelu-vaihdossa Göteborgissa 5 kuukautta, eli kesäkuuhun asti. Saavuin tänne kaksi viikkoa sitten ja ensivaikutelma kaupungista on todella hyvä! Asun aika kaukana koulusta ja keskustasta, mutta olosuhteet harjoittelemiseen ovat mainiot ja lisäksi asun kartalla. Olen vielä vähän rajoittunut leikkauksen jälkeen, sillä olen nyt vasta aloittanut kevyttä juoksuharjoittelua.

Kaikki on mennyt suunnitelmien mukaan, joten ei sinänsä ole mihinkään kiire. Juoksutakoa tuli meilkein kolme kuukautta, mikä on paljon jos vertaa vaikka SP:hen joka on vetänyt useita sadan kilsan viikkoja jo, vaikka hän kävi vain kaksi viikkoa aikasemmin leikkauksessa. Se on ehkä ollut vaikeinta ymmärtää, miksi minun osaltani piti pitää niin pitkä tauko. Mutta ajattelin kuitenkin, että annan ammattilaisten tehdä työnsä ja seuraan heidän ohjeitaan. Tällä viikolla oli esimmäinen viikko leikkauksen jälkeen, kun minulle oli tehty päivittäinen harjoitteluohjelma ja pystyin sitä seuraamaan. Aika maltillisesti aloitettiin, ja pääosin hiihtäen yritetään kehittää tämän hetken kuntoa, mikä ei pitäisi olla vaikeeta, koska se on aika huonolla tasolla.

Harjoitusviikkoon mahtui myös kaksi suunnistustreeniä IFK:n kanssa. Treenit tehtiin pimeässä ja minun kohdallani piti vielä tyytyä kävelyvauhtiin, koska saan vasta helmikuun lopussa aloittaa metsässä juoksua. Toinen treeneistä oli niin vaikea, että en olisi varmaan pystynyt menemään paljon kovempaa, vaikka olisi ollut juoksulupa. :) Göteborg ei ole tunnetusti mikään hiihtoparatiisi, mutta 20 kilometrin ajomatkan päässä on hyvä tykkilatu, missä olen käynyt tekemässä pari pitkää harjoitusta.

On kyllä mukavaa päästä rutiineihin kiinni ja aloittaa projekti 2014, vaikka olenkin vähän myöhässä. Tästä viikosta on hyvä lähteä rakentamaan kuntoa ja etenkin suunnistustaitoa tätä kautta varten!  

Keli oli paskin mahdollinen, mutta silti hymyilytti

2 kommentarer:

  1. Toivottavavasti tuolta Göteborgista tarttuu myös jotain tukevampaa reisiin ja pohkeisiin:)

    SvaraRadera
  2. Eiköhän tartu, tuki on tällä hetkellä aika heikolla tasolla :) - Terveisin "Perse laahaa maassa juosteessa".

    SvaraRadera